„Pri reštarte hospodárstva by sme sa mali viac sústrediť na ochranu klímy – pretože to nám zabezpečí budúcnosť, všeobecné blaho a trvalo udržateľné pracovné miesta,“ píše news.at, najväčší rakúsky hospodársky magazín v svojom májovom vydaní. Aj týždenník „Trend“ nadviazal na tento príspevok.
Pandémia koronavírusu zastavila spoločnosť a hospodárstvo na celom svete. Podľa generálneho tajomníka OSN Antónia Guterresa ide o „najťažšiu krízu od druhej svetovej vojny“, ktorá si vyžaduje špeciálne opatrenia a „environmentálny Marshallov plán“, ktorý nezabúda ani na druhú veľkú krízu: klimatickú zmenu.
Iba keď sa hospodárstvo po koronakríze zameria na trvalo udržateľnú produkciu „namiesto na just in time, outsourcing a maximalizáciu zisku“, môžeme si zabezpečiť dlhodobé prežitie.
„Firmy, ktoré cenným spôsobom prispievajú k ochrane životného prostredia a klímy, sú každoročne oceňované značkou kvality ‚Green Brands Austria‘“.
Ako rakúskych priekopníkov v ochrane klímy uvádza článok spoločnosti Lenzing Papier a Brau Union Österreich, ktorým bola udelená značka kvality „GREEN BRANDS Austria“. Obe značky sú trvalo udržateľné a priateľské voči životnému prostrediu. Preto patria už niekoľko rokov k držiteľom značky kvality, ktorú opätovne získali v revalidáciách.
Články, ktoré priniesli news.at a TREND, chválili aj samotnú značku „GREEN BRANDS Austria“: „Firmy, ktoré cenným spôsobom prispievajú k ochrane životného prostredia a klímy, sú každoročne oceňované značkou kvality ‚Green Brands Austria‘,“ píšu dané hospodárske magazíny. To je vzácne uznanie pre náš medzinárodný a jedinečný proces udeľovania ocenenia. Ukazuje, že dôležitosť trvalo udržateľného hospodárenia si získava čoraz väčšiu pozornosť a aktuálna kríza by konečne mohla posunúť ochranu klímy a životného prostredia do centra pozornosti.
Celý príspevok „Environmentálny Marshallov plán“ si môžete prečítať tu.