Značky alverde NATURKOSMETIK, dmBio a Pro Climate získali ocenenie GREEN BRANDS za inovatívny produkt

Medzinárodná sieť drogérií dm drogerie markt získala ocenenie pre udržateľné a inovatívne produkty až pre tri zo svojich vlastných značiek. Značky alverde NATURKOSMETIK, dmBio a Pro Climate budú môcť po prísnom validačnom procese a rozhodnutí odbornej poroty používať značku kvality GREEN BRANDS Slovakia pre roky 2022/2023.

Medzinárodná sieť drogérií dm drogerie markt má dlhú tradíciu vo výrobe vlastných udržateľných produktov, ktoré si obľúbili aj zákazníci. Napríklad história slovenským zákazníkom dobre známej rady prírodnej kozmetiky alverde NATURKOSMETIK siaha až do roku 1989, kedy bola po prvýkrát uvedená na trh v Nemecku. Za ten čas oslovuje spotrebiteľov dekoratívnou kozmetikou, produktami pre starostlivosť o pleť a telo, produktami zubnej hygieny, starostlivosti o vlasy ako aj detskou kozmetikou na prírodnej báze. Suroviny pochádzajú prednostne z kontrolovaného biologického hospodárstva a produkty neobsahujú zmesi na báze minerálnych olejov ani žiadne čisté syntetické farbivá, aromatické a konzervačné látky. Navyše balenia výrobkov sú na 80% z recyklovaného materiálu.

„Gratulujeme spoločnosti dm drogerie markt k získaniu ocenenia pre značky dmBio, alverde NATURKOSMETIK a Pro Climate. Veľmi nás teší, že na slovenskom trhu môžu zákazníci nájsť takto kvalitné a udržateľné produkty, ktorým sa vynikajúco darilo v našom validačnom procese. Je dôležité, aby existovali spoločnosti na medzinárodnej úrovni, ktoré sú majákmi pre ostatných a ukazujú im ten správny smer v oblasti udržateľnosti“, András Wiszkidenszky regionálny riaditeľ GREEN BRANDS pre Slovensko, Českú republiku a Maďarsko.

Z biologického hospodárstva a dlhoročnej tradície pochádzajú aj slovenským spotrebiteľom dobre známe biopotraviny dmBio. Spoločnosť dm drogerie markt patrí medzi prvých predajcov, ktorý koncept biopotravín v Rakúsku pred 30 rokmi predstavil. Všetky produkty pochádzajú z biologického poľnohospodárstva za pravidelnej kontroly i zloženia výrobných procesov. Vďaka starostlivo vybranému zloženiu sú potraviny vhodné pre vegetariánov, vegánov a ľudí s potravinovými intoleranciami.

Novinkou medzi udržateľnými produktami dm drogerie markt sú výrobky značky Pro Climate, ktoré sú nielen klimaticky neutrálne, ale sú aj neutrálne k životnému prostrediu. V čom je rozdiel? Produkty sú nielen vyrábané s čo najmenšou ekologickou stopou, ale spoločnosť dm navyše kompenzuje päť hlavných vplyvov, ktoré vznikajú pri výrobe produktov ako zmena klímy, eutrofizácia, acidifikácia (okysľovanie), oxidačný smog, narúšanie ozónovej vrstvy. Životný cyklus produktov posúdili vedci z Technickej Univerzity v Berlíne a navrhli opatrenia na optimalizáciu výrobných krokov na zredukovanie dopadu na životné prostredie. Dopady, ktorým sa nedá vyhnúť, potom kompenzujú konkrétnymi aktivitami, napríklad zalesňovacími projektami na území Nemecka. „Keď sa nám podarí produktmi Pro Climate nadchnúť naše zákazníčky a našich zákazníkov, môžeme začať s kompenzačnými projektmi aj v ďalších krajinách,“ hovorí o tomto inovatívnom koncepte Janka Poláčková, prokuristka spoločnosti dm.

Udržateľnosť a zodpovedné podnikanie sú neodmysliteľnou súčasťou dm filozofie. Sme poctení, že naše úsilie je uznané a  certifikovanou značkou EÚ pre environmentálnu udržateľnosť GREEN BRANDS boli ocenené hneď tri značky. Našim cieľom je prostredníctvom širokého spektra udržateľnejších produktových alternatív inšpirovať zákazníkov k ekologickému správania“, povedala Simona Rigáňová, sortimentná manažérka zodpovedná za dm značky.