TOP 5 ekologických reklamných kampaní, ktorými sa môžete inšpirovať

Udržateľnosť už nie je v marketingu len módna záležitosť. Keď sa kampaň s témou udržateľnosti urobí dobre, môže pomôcť zlepšiť životné prostredie, zvýšiť povedomie o environmentálnych otázkach a zároveň priniesť značke nových fanúšikov. Pozrite si s nami 5 environmentálnych kampaní, ktoré uchopili udržateľnosť správne.

Zmiznutie krokodíla

Známy výrobca oblečenia Lacoste sa v efektívnej kampani spojil s Medzinárodným zväzom ochrany prírody a svoje známe logo zeleného krokodíla vymenil za ohrozené druhy zvierat. V limitovanej edície si tak zákazníci mohli kúpiť košele napríklad s lemurom, jávskym nosorožcom, kakapom alebo kalifornským kondorom. Výťažok z predaja potom putoval na konto organizácií, ktoré bojujú za záchranu 10 ohrozených druhov použitých v pozmenených logách. Kampaň získala aj dve ocenenia v súťaži Clio Fashion & Beauty awards.

Kŕmenie včielok v meste

Slovinský operátor A1 Telekom vytvoril v uliciach Ľubľany pre jej obyvateľov a návštevníkov nezvyčajný event. Pred Medzinárodným dňom včiel v roku 2018 umiestnili v meste malú oázu s rastlinami, ktoré sú ideálnou potravou pre včielky. Obyvatelia Ľubľany si ich mohli vziať a vytvoriť si doma miesto, kde včely dostali živiny, ktoré potrebujú. Za týždeň v mestskej záhradke vyrástlo 3500 rastlín. Udalosť sa stretla s veľkým záujmom aj na sociálnych sieťach, kde oslovila až 350-tisíc používateľov.

Kreditná karta s emisným limitom

Fínska technologická spoločnosť Doconomy prišla ako prvá s revolučným nápadom kreditnej karty, ktorá stráži emisný limit svojho majiteľa. Služba na základe nákupov cez kreditnú kartu vyráta uhlíkovú stopu a množstvo emisií. Pokiaľ používateľ prekročí stanovený limit, bude sa musieť daný mesiac obmedziť a nabudúce nakupovať zodpovednejšie. Úspech a dopyt po takejto službe dokazuje, že klienti už sú pripravení prevziať zodpovednosť za udržateľné správanie aj v tak základnej oblasti ako sú mesačné výdavky.

Elektrická dedinka od Renaultu

Veľmi odvážny, ale nakoniec úspešný marketingový počin sa podaril automobilke Renault. Dali si totiž za cieľ pretvoriť jednu francúzsku dedinu na plne elektrickú aj napriek tomu, že jej obyvatelia to majú niekoľko kilometrov do obchodov a za službami. Úspech kampane „Appy“ je však veľkým triumfom, keďže obyvatelia všetkých vekových kategórii naplno prijali elektromobilitu ako bežný štandard a stala sa bežnou súčasťou ich životov. Hlavným posolstvom kampane bolo: „Ak to dokážu oni, prečo nie aj my?“

Prírodná drogéria zachraňuje lesy

Výrobca a predajca drogérie dm drogerie markt, ktorý opätovne získal aj ocenenie GREEN BRANDS, má bohatú tradíciu udržateľných produktov a opatrení na zlepšenie životného prostredia. Vlajkovou loďou v tejto oblasti sú produkty Pro Climate, ktoré sú nielen vyrábané s čo najmenšou ekologickou stopou, ale navyše kompenzujú päť hlavných vplyvov, ktoré vznikajú pri výrobe produktov ako zmena klímy, eutrofizácia, acidifikácia (okysľovanie), oxidačný smog, narúšanie ozónovej vrstvy. Životný cyklus produktov posúdili vedci z Technickej Univerzity v Berlíne a dopady ktorým sa nedá vyhnúť kompenzuje značka konkrétnymi aktivitami ako napríklad zalesňovacími projektmi na území Nemecka.