Odborná porota- konečný rozhodovateľ
V rámci celosvetovo jedinečného trojfázového procesu oceňovania ekologicky udržateľných značiek je konečné rozhodnutie o ocenených spoločnostiach na členoch poroty. Kontrolujú všetky predložené validačné dokumenty vrátane príslušných hodnotení a robia nezávislé rozhodnutia.
Porota je zložená z odborníkov a vysokých predstaviteľov podnikateľských, vedeckých, mediálnych, agentúrnych a environmentálnych združení. Predstavujeme vám členov poroty súčasného procesu validácie v Maďarsku:
Ada Ámon
Hlavná poradkyňa primátora Budapešti pre ochranu klímy
Chcem, aby ľudia pri každodennom nákupe bežne vyberali z regálov ekologické výrobky. Potrebujú v tom pochopiteľnú pomoc. Musíme ukázať skutočné ekologické inovácie, riešenia efektívne využívajúce zdroje a viesť spotrebiteľov k tomu, aby aj oni tieto snahy ocenili.
Károly Bognár
Majiteľ a konateľ LOGOSZ Kommunikációs és Kiadói Bt.
Ako sa asi cítil domorodý obyvateľ Veľkonočných ostrovov, keď vyrúbali posledný strom, a uvedomil si, že nebude schopný si postaviť nové kanoe, keď sa mu zničí to staré? Podľa svojich možností sa snažím, aby sme v budúcnosti nemuseli čeliť podobnej situácii, avšak už na úrovni celej planéty. Ani my, ani naši potomkovia. GREEN BRANDS majú podobný cieľ, a preto sme sa našli.
Attila Maxim Ferenczi
Výkonný riaditeľ Recobin Kft.
Udržateľné značky sú spojivom medzi obchodným svetom a životným prostredím, preto je nesmierne dôležité, aby si každý uvedomil: v okamihu nákupu rozhodujeme nielen o značke, ale aj o životnom cykle, ktorý za produktom stojí, a o dopadoch tvorby produktu na životné prostredie. Pre udržateľné výrobky je preto kľúčové, aby sa zvýraznili a upriamili na seba pozornosť, lebo takto pomáhajú spotrebiteľovi urobiť správne rozhodnutie.
Tamás Gláser
Podpredseda Dozornej rady VOSZ
Výkonný predseda Maďarskej asociácie ochranných známok
Pre súkromný sektor je dnes dôležitá okrem ekonomickej výkonnosti aj udržateľnosť a jej ďalšie dva piliere, životné prostredie a spoločnosť. Efektívnosť týchto cieľov významne podporuje certifikačná známka GREEN BRANDS, čo podnecuje uvedenie nových inovácií a značiek na trh v rôznych oblastiach ochrany životného prostredia.
Zsuzsanna Hermann
Šéfredaktorka a riaditeľka časopisu Trade Magazin
Čoraz častejšie počujeme o vyčerpaní surovinoných zdrojov, o škodách spôsobených klimatickými zmenami a globálnym otepľovaním. Ochrana životného prostredia, znižovanie odpadu a recyklácia sú čoraz dôležitejšie. Účastníci trhu FMCG sa tiež snažia znížiť svoju ekologickú stopu. Náš časopis podporuje dosiahnutie týchto cieľov prostredníctvom svojich komunikačných kanálov, podujatí a súťaže Symbol udržateľnosti.
Attila Jenei
Business Unit Leader, denkstatt Hungary
Jednou z najväčších globálnych výziev súčasnosti, ktorú je potrebné riešiť, je klimatická zmena podnebia. Toto si uvedomuje čoraz viac uvedomelých spotrebiteľov. Takáto výzva pri fungovaní spoločností môže byť rizikom, ale aj príležitosťou pre tých, ktorí vyrábajú ekologicky šetrné výrobky udržateľným spôsobom. Certifikácia GREEN BRANDS poskytuje priekopníckym výrobcom dobrú príležitosť vyniknúť v dave.
Sándor Lakatos
mentor, SEED- Nadácia pre rozvoj malého podnikania
Som presvedčený, že vo vzťahu k životnému prostrediu a udržateľnosti má každý človek vlastnú zodpovednosť. A dôvod, prečo je táto zodpovednosť taká dôležitá, je ten, že v stávke nie je nič menšie, než či bude alebo nebude naša planéta obývateľná.
Zsófia Lakatos
PR Špecialistka, Program trvalej udržateľnosti podnikania, výkonná riaditeľka spoločnosti Emerald PR
Po roku 2000 rokov stačilo vysadiť niekoľko stromov, aby mohla byť spoločnosť na seba hrdá. Ľudstvo však čelí takým vážnym problémom, ktoré si vyžadujú stopercentné odhodlanie od všetkých. Zlaté časy sa skončili. Cena GREEN BRANDS sa udeľuje značkám, ktoré chápu potrebu skutočnej angažovanosti do enviromentálnej a ekonomickej udržateľnosti, nad rámec iluzórnych environmentálnych aktivít. Pretože inej cesty niet.
Csaba Markó
Technický riaditeľ
Asociácia environmentálnych výrobcov a poskytovateľov služieb
Réka Matolay
Docentka, odborná vedúca Corvinus Science Shop Univerziva Corvinus v Budapešti, Inštitút podnikovej správy
Dr. Zsolt Palkó
Komisár pre klimatické opatrenia a rozvoj zelených miest, Mestský úrad Érd
Mnohí tvrdia, že nové storočie v skutočnosti začalo pandémiou, čo je diskutabilné. Bez váhania však môžeme povedať, že nemožno dostatočne zdôrazňovať význam zmeny podnebia pre budúcnosť našej civilizácie. Nové storočie môže so sebou priniesť novú klímu, nový spôsob života, nové hospodárstvo a dokonca aj celú novú civilizáciu. Musíme na to byť pripravení a nezaškodí začať tým, že budeme premýšľať o svojich každodenných zvykoch a nákupnom správaní. Preto sú dôležité zelené značky a poslanie, ktoré predstavujú.
Gabriella Tölgyes
vládny koordinátor pre CSR, Ministerstvo inovácií a technológií
Aj dobrého veľa škodí. Voľný obchod a globalizácia už pravdepodobne dávno prekročili svoje optimum. Problémom je aj globálne otepľovanie, vymieranie druhov a v súčasnosti aj pandémia. Je možné vybudovať hospodársky model, ktorý slúži našim spoločným hodnotám a je nadradený individuálnym záujmom? Alebo je naivné očakávať udržateľný ľudský rozvoj, pretože „človek je človeku vlkom“? Ak som optimista, tak podľa dr. Gergely Tótha chcem veriť v ekonomiku lásky. „Nič, nie je také silné, ako myšlienka, na ktorú dozrel čas.“ (Victor Hugo)