Porota – konečný rozhodovateľ
V rámci celosvetovo jedinečného trojfázového procesu oceňovania ekologicky udržateľných značiek je konečné rozhodnutie o ocenených spoločnostiach na členoch poroty. Kontrolujú všetky predložené validačné dokumenty vrátane príslušných hodnotení a robia nezávislé rozhodnutia.
Porota je zložená z odborníkov a vysokých predstaviteľov podnikateľských, vedeckých, mediálnych, agentúrnych a environmentálnych združení. Predstavujeme vám členov poroty súčasného procesu validácie v Rakúsku:
Mag. Stephan Blahut
Generálny tajomník Rakúskeho spolku živnostníkov (Österreichischer Gewerbeverein)
Dr. Andrea Grimm
Vedúca študijného programu „Green Marketing“ na FH Wiener Neustadt, Campus Wieselburg
Pre prvotriedne vzdelávanie expertov v oblasti zeleného marketingu slúžia príklady dobrej praxe, aké nachádzame v GREEN BRANDS, nevyhnutným súborom tém odborného sprostredkovania trvalo udržateľného marketingu a brandingu. GREEN BRANDS tiež ukazuje záujemcom o štúdium odboru „Zelený marketing“ (prvé štúdium tohto typu v európskom vzdelávacom priestore) celý rad možných zamestnávateľov. Tešíme sa, že aj vďaka GREEN BRANDS nachádzame partnerov pre spoluprácu v oblasti hospodárstva.
Ja osobne považujem aktivity GREEN BRANDS za zásadný prínos k transparentnosti, ktorá naberá na dôležitosti práve v období silnejúceho greenwashingu.
Markus Hafner-Auinger
Výkonný riaditeľ Rakúskej klimatickej aliancie (Klimabündnis Österreich)
Mag. Susanne Hasenhüttl
Vedecká projektová manažérka Rakúskej spoločnosti pre vedu a techniku (ÖGUT),
Odborníčka na trvalo udržateľné investície
Dr. Friedrich Hinterberger
Prezident inštitútu Sustainable Europe Research Institute (SERI), Predseda poroty
Ruth Hofmann
Redaktorka časopisu oliv. – magazínu pre „zelené stránky života“
Doris Holler-Bruckner
Vydavateľka a šéfredaktorka OEKONEWS, Výkonná riaditeľka Holler Communications GesmbH
GREEN BRANDS – to nie sú iba trvalo udržateľné značky, ale aj prevzatie environmentálnej zodpovednosti za životné prostredie, efektívne využitie prírodných zdrojov, nižšiu spotrebu vody, zodpovedajúce sociálne štandardy a ďalšie. Súčasťou trojstupňového procesu oceňovania je aj transparentný audit na rôznych úrovniach, ktorý kontroluje dodržiavanie požadovaných kritérií.
Sandra Majewski
Výkonná riaditeľka agentúry Good for brands
Martin Neureiter
CSR Company International
Dr. Christian Plas
Výkonný riaditeľ, denkstatt GmbH
V džungli výrobkov (v rozmanitej ponuke produktov) a rôznych označení kvality, ktoré tieto produkty sprevádzajú, nie je pre spotrebiteľov jednoduché rozhodnúť pri kúpe správne. Najmä vtedy, keď ide o ekologické otázky, je často zložité vytvoriť si vlastný názor bez dôkladného prieskumu. Organizácia GREEN BRANDS sa snaží vyhovieť potrebám „zodpovedného konzumu“ zákazníkov a ponúknuť im odpovede. Systémom, ktorý je čo najtransparentnejší, uprednostňuje značky s integrovanými riešeniami enviromentálnych otázok do svojej firemnej koncepcie. Náročný výberový proces, ktorý je založený na merateľných hodnotách a diskusiách v porote, odôvodňuje zložitosť tejto úlohy.
Prof. Dr. René Schmidpeter
A RAKÚSKA RADA PRE UDRŽTATEĽNÝ ROZVOJ
Spolu môžeme vytvárať budúcnosť: vzhľadom na súčasné globálne, spoločenské, ale aj hospodárske výzvy nastal čas prepracovať obchodné modely. Takým spôsobom, aby negatívne dôsledky boli čo najmenšie a pozitívny dopad na spoločnosť čo najväčší. Najnovšie empirické štúdie ukazujú, že firmy, ktoré do svojich obchodných modelov začlenia témy trvalej udržateľnosti, pracujú s výrazne lepším pomerom výnosov k rizikám. Tieto poznatky ukazujú, že GREEN BRANDS je na správnej ceste k prekonaniu rozporov medzi ziskom a udržateľnosťou, a tak optimálne využívajú aktuálne príležitosti pre hospodársku transformáciu.
Thomas Weber
Vydavateľ časopisu BIORAMA, autor kníh „Dobrý deň má 100 bodov. … a iné každodenné nápady pre lepší svet“ ako aj „100 bodov deň za dňom“ a vydavateľ knižnej série „Život s perspektívou“ (vydavateľstvo Residenz Verlag)
Organizácia GREEN BRANDS ma po počiatočnom skepticizme presvedčila najmä tým, že jej požadované kritériá nie sú predmetom debaty. Tiež tým, že spotrebiteľom pomáha zorientovať sa aj v odvetviach, v ktorých neexistujú žiadne etablované značky kvality. Skutočnosť, že firmy s ocenením GREEN BRANDS sú pravidelne posudzované a opätovne hodnotené zaisťuje ich dôveryhodnosť a tiež ich povzbudzuje k tomu, aby sa neustále zlepšovali. Vždy možno dosiahnuť viac. To však musia oceniť aj spotrebitelia. A presne tu prichádza do hry GREEN BRANDS ako spojovací článok, ktorý sa ako súkromný certifikačný systém intenzívne rozvíja.
Ulrich Weber
Výkonný riaditeľ WeberMedia, vydavateľ časopisov bioMagazin a ZukunftsBranchen
Predstavme si svet bez trvalej udržateľnosti – priemysel ide plnou parou vpred, poľnohospodárstvo využíva všetky dostupné prostriedky a život ide až na doraz. Takto sa jednoducho a rýchlo dosahuje zisk. Veľkoobchodné reťazce by neponúkali žiadne bioprodukty, podniky by si nepokrývali strechy solárnymi panelmi, pri parkoviskách by nevyrastali hmyzie domčeky a preprava by nemusela prebiehať bez škodlivín…
A predsa existujú firmy, ktoré sa zo všetkých síl snažia robiť veci „inak“ – hoci na prvý pohľad ide iba o malé kroky. A presne tieto kroky GREEN BRANDS oceňuje – treba sa posúvať dopredu, no zanechávať za sebou čo najmenšiu negatívnu stopu. To by vlastne malo byť „normálne“.