Porota – konečný rozhodovateľ
V rámci celosvetovo jedinečného trojfázového procesu oceňovania ekologicky udržateľných značiek je konečné rozhodnutie o ocenených spoločnostiach na členoch poroty. Kontrolujú všetky predložené validačné dokumenty vrátane príslušných hodnotení a robia nezávislé rozhodnutia.
Porota je zložená z odborníkov a vysokých predstaviteľov podnikateľských, vedeckých, mediálnych, agentúrnych a environmentálnych združení. Predstavujeme vám členov poroty súčasného procesu validácie v Rakúsku:
![Mag_Stephan_Blahut](https://green-brands.sk/wp-content/uploads/2020/05/Mag_Stephan_Blahut.jpg)
Mag. Stephan Blahut
Generálny tajomník Rakúskeho spolku živnostníkov (Österreichischer Gewerbeverein)
![Dr_Andrea_Grimm](https://green-brands.sk/wp-content/uploads/2020/05/Dr_Andrea_Grimm.jpg)
Dr. Andrea Grimm
Vedúca študijného programu „Green Marketing“ na FH Wiener Neustadt, Campus Wieselburg
Pre prvotriedne vzdelávanie expertov v oblasti zeleného marketingu slúžia príklady dobrej praxe, aké nachádzame v GREEN BRANDS, nevyhnutným súborom tém odborného sprostredkovania trvalo udržateľného marketingu a brandingu. GREEN BRANDS tiež ukazuje záujemcom o štúdium odboru „Zelený marketing“ (prvé štúdium tohto typu v európskom vzdelávacom priestore) celý rad možných zamestnávateľov. Tešíme sa, že aj vďaka GREEN BRANDS nachádzame partnerov pre spoluprácu v oblasti hospodárstva.
Ja osobne považujem aktivity GREEN BRANDS za zásadný prínos k transparentnosti, ktorá naberá na dôležitosti práve v období silnejúceho greenwashingu.
![Markus_Hafner_Auinger](https://green-brands.sk/wp-content/uploads/2020/05/Markus_Hafner_Auinger.jpg)
Markus Hafner-Auinger
Výkonný riaditeľ Rakúskej klimatickej aliancie (Klimabündnis Österreich)
![Susanne_Hasenhüttl](https://green-brands.sk/wp-content/uploads/2020/05/Susanne_Hasenhüttl.jpg)
Mag. Susanne Hasenhüttl
Vedecká projektová manažérka Rakúskej spoločnosti pre vedu a techniku (ÖGUT),
Odborníčka na trvalo udržateľné investície
![Friedrich_Hinterberger](https://green-brands.sk/wp-content/uploads/2020/05/Friedrich_Hinterberger.jpg)
Dr. Friedrich Hinterberger
Prezident inštitútu Sustainable Europe Research Institute (SERI), Predseda poroty
![Ruth_Hofmann](https://green-brands.sk/wp-content/uploads/2020/05/Ruth_Hofmann.jpg)
Ruth Hofmann
Redaktorka časopisu oliv. – magazínu pre „zelené stránky života“
![Doris_Holler_Bruckner](https://green-brands.sk/wp-content/uploads/2020/05/Doris_Holler_Bruckner.jpg)
Doris Holler-Bruckner
Vydavateľka a šéfredaktorka OEKONEWS, Výkonná riaditeľka Holler Communications GesmbH
GREEN BRANDS – to nie sú iba trvalo udržateľné značky, ale aj prevzatie environmentálnej zodpovednosti za životné prostredie, efektívne využitie prírodných zdrojov, nižšiu spotrebu vody, zodpovedajúce sociálne štandardy a ďalšie. Súčasťou trojstupňového procesu oceňovania je aj transparentný audit na rôznych úrovniach, ktorý kontroluje dodržiavanie požadovaných kritérií.
![Sandra_Majewski](https://green-brands.sk/wp-content/uploads/2020/05/Sandra_Majewski.jpg)
Sandra Majewski
Výkonná riaditeľka agentúry Good for brands
![Martin_Neureiter](https://green-brands.sk/wp-content/uploads/2020/05/Martin_Neureiter.jpg)
Martin Neureiter
CSR Company International
![Dr_Christian_Plas](https://green-brands.sk/wp-content/uploads/2020/05/Dr_Christian_Plas.jpg)
Dr. Christian Plas
Výkonný riaditeľ, denkstatt GmbH
V džungli výrobkov (v rozmanitej ponuke produktov) a rôznych označení kvality, ktoré tieto produkty sprevádzajú, nie je pre spotrebiteľov jednoduché rozhodnúť pri kúpe správne. Najmä vtedy, keď ide o ekologické otázky, je často zložité vytvoriť si vlastný názor bez dôkladného prieskumu. Organizácia GREEN BRANDS sa snaží vyhovieť potrebám „zodpovedného konzumu“ zákazníkov a ponúknuť im odpovede. Systémom, ktorý je čo najtransparentnejší, uprednostňuje značky s integrovanými riešeniami enviromentálnych otázok do svojej firemnej koncepcie. Náročný výberový proces, ktorý je založený na merateľných hodnotách a diskusiách v porote, odôvodňuje zložitosť tejto úlohy.
![rene-schmidpeter](https://green-brands.sk/wp-content/uploads/2020/05/rene-schmidpeter.jpg)
Prof. Dr. René Schmidpeter
A RAKÚSKA RADA PRE UDRŽTATEĽNÝ ROZVOJ
Spolu môžeme vytvárať budúcnosť: vzhľadom na súčasné globálne, spoločenské, ale aj hospodárske výzvy nastal čas prepracovať obchodné modely. Takým spôsobom, aby negatívne dôsledky boli čo najmenšie a pozitívny dopad na spoločnosť čo najväčší. Najnovšie empirické štúdie ukazujú, že firmy, ktoré do svojich obchodných modelov začlenia témy trvalej udržateľnosti, pracujú s výrazne lepším pomerom výnosov k rizikám. Tieto poznatky ukazujú, že GREEN BRANDS je na správnej ceste k prekonaniu rozporov medzi ziskom a udržateľnosťou, a tak optimálne využívajú aktuálne príležitosti pre hospodársku transformáciu.
![Thomas_Weber](https://green-brands.sk/wp-content/uploads/2020/05/Thomas_Weber.jpg)
Thomas Weber
Vydavateľ časopisu BIORAMA, autor kníh „Dobrý deň má 100 bodov. … a iné každodenné nápady pre lepší svet“ ako aj „100 bodov deň za dňom“ a vydavateľ knižnej série „Život s perspektívou“ (vydavateľstvo Residenz Verlag)
Organizácia GREEN BRANDS ma po počiatočnom skepticizme presvedčila najmä tým, že jej požadované kritériá nie sú predmetom debaty. Tiež tým, že spotrebiteľom pomáha zorientovať sa aj v odvetviach, v ktorých neexistujú žiadne etablované značky kvality. Skutočnosť, že firmy s ocenením GREEN BRANDS sú pravidelne posudzované a opätovne hodnotené zaisťuje ich dôveryhodnosť a tiež ich povzbudzuje k tomu, aby sa neustále zlepšovali. Vždy možno dosiahnuť viac. To však musia oceniť aj spotrebitelia. A presne tu prichádza do hry GREEN BRANDS ako spojovací článok, ktorý sa ako súkromný certifikačný systém intenzívne rozvíja.
![Ulrich_Weber](https://green-brands.sk/wp-content/uploads/2020/05/Ulrich_Weber.jpg)
Ulrich Weber
Výkonný riaditeľ WeberMedia, vydavateľ časopisov bioMagazin a ZukunftsBranchen
Predstavme si svet bez trvalej udržateľnosti – priemysel ide plnou parou vpred, poľnohospodárstvo využíva všetky dostupné prostriedky a život ide až na doraz. Takto sa jednoducho a rýchlo dosahuje zisk. Veľkoobchodné reťazce by neponúkali žiadne bioprodukty, podniky by si nepokrývali strechy solárnymi panelmi, pri parkoviskách by nevyrastali hmyzie domčeky a preprava by nemusela prebiehať bez škodlivín…
A predsa existujú firmy, ktoré sa zo všetkých síl snažia robiť veci „inak“ – hoci na prvý pohľad ide iba o malé kroky. A presne tieto kroky GREEN BRANDS oceňuje – treba sa posúvať dopredu, no zanechávať za sebou čo najmenšiu negatívnu stopu. To by vlastne malo byť „normálne“.