Porota – konečný rozhodovateľ
V rámci celosvetovo jedinečného trojfázového procesu oceňovania ekologicky udržateľných značiek je konečné rozhodnutie o ocenených spoločnostiach na členoch poroty. Kontrolujú všetky predložené validačné dokumenty vrátane príslušných hodnotení a robia nezávislé rozhodnutia. Porota je zložená z odborníkov a vysokých predstaviteľov podnikateľských, vedeckých, mediálnych, agentúrnych a environmentálnych združení. Predstavujeme vám členov poroty súčasného procesu validácie na Slovensku:
Beata Hlavčáková
Deloitte Advisory s.r.o.
Martina Kolesárová
Nadácia Pontis
Erik Koronczi
Udržateľnosť je už nie je len módnym výstrelkom, ale nenahraditeľnou súčasťou stratégie značiek, ktorým záleží na životnom prostredí a budúcnosti. Preto je dôležité, aby bolo značky a ich udržateľné aktivity vidno a boli aj ocenené. Na to ideálne slúži práve ocenenie GREEN BRANDS, ktoré dáva udržateľným značkám priestor a vyzdvihuje ich zodpovedné a systematické snaženie v tejto oblasti.
Jana Kutlíková
Brand PR Digital Slovakia
„Pretože podľa mňa je absolútne kľúčové žiť v úcte. Ctiť si iných ľudí, zvieratá a samozrejme aj prírodu. Ctiť si život lebo život je príroda v samej podstate. Keďže som aj mamou, učím to aj môjho syna. Celkovo mám na svojej praći najradšej- prenášať myšlienky na ďalšie generácie.“
Klaudia Medalová
Mladí reportéri pre životné prostredie/ Centrum enviromentálnych aktivít
Ľudstvo v súčastnosti čelí množstvu environmentálnych výziev a je najvyšší čas, aby sme začali konať – od legislatívnych a finančných nástrojov, až po zmenu spotrebiteľského správania. Prvým krokom môže byť trochu sa uskromniť, nájsť si lokálnych producentov, a čo nevieme takto nakúpiť, uprednostniť výrobky od dôveryhodných eko-producentov alebo s dôveryhodnou eko-značkou.
Radovan Mizera
Barbara Plachá
Slovenská rada pre zelené budovy
Dovolím si vysloviť aj jedno osobné želanie: nech sa udržateľnosť stane prirodzenou súčasťou bežného prístupu k životu a to nielen v staviteľstve, potom môžeme žiť v zdravom dlhodobo udržateľnom prostredí v zelených budovách i mimo nich.
Daniel Rabina
Keď som v roku 2017 zakladal Green Talk, mal som víziu agentúry, ktorá bude dodávať marketingové služby férovým firmám uvedomujúcim si dôležitosť ekologickej a sociálnej udržateľnosti. Dnes môžem s potešením konštatovať, že tento cieľ, nech spočiatku vyzeral akokoľvek idealisticky, sa nám darí z veľkej časti plniť. Vďaka klientom z oblasti geotermálnej energie alebo ekologického nakladania s odpadmi spoločne prispievame k tomu, že verejnosť kladie na tieto problematiky väčší dôraz a začína ich vnímať realisticky. Podarilo sa nám to dosiahnúť vďaka kvalitnému odbornému zázemiu našich klientov, čoho výsledkom je transparentná a dátovo podložená komunikácia na hony vzdialená módnemu, no nekorektnému „greenwashingu“.
Peter Rakovský
Roman Šterbák
Slovenské združenie pre značkové výrobky
Životné prostredie našej planéty čelí negatívnym vplyvom. Ešte stále je čas prijať rozhodujúce opatrenia. Zdá sa to byť ťažká úloha, ale ešte máme možnosť zvrátiť niektoré negatívne trendy, urobiť opatrenia na minimalizovanie škôd, obnoviť veľmi dôležité ekosystémy a oveľa dôslednejšie chrániť to, čo nám zostáva.