Porota- Konečný rozhodovateľ
V rámci celosvetovo jedinečného trojfázového procesu oceňovania ekologicky udržateľných značiek je konečné rozhodnutie o ocenených spoločnostiach na členoch poroty. Kontrolujú všetky predložené validačné dokumenty vrátane príslušných hodnotení a robia nezávislé rozhodnutia.
Porota je zložená z odborníkov a vysokých predstaviteľov podnikateľských, vedeckých, mediálnych, agentúrnych a environmentálnych združení. Predstavujeme vám členov poroty súčasného procesu validácie v Nemecku:

Prof. Dr. Carsten Baumgarth
Profesor marketingu so zameraním na značky, Vysoká škola pre hospodárstvo a právo v Berlín
V konečnom dôsledku bude práve nákupné správanie spotrebiteľov rozhodovať o tom, či sa naše hospodárstvo a spoločnosť skutočne stanú trvalo udržateľnými. Stále čakáme na nejakú mega značku udržateľnosti, ktorá zmení preferencie odberateľov a tak zrevolucionizuje celé trhy, podobne ako istá počítačová spoločnosť z Cupertina v oblasti dizajnu.
Značka kvality GREEN BRANDS k tomu významne prispieva. Ocenené firmy a výrobky sa dostávajú do popredia, čo znamená, že ich aktivity sú denne kriticky sledované zúčastnenými. GREEN BRANDS ďalej zlepšujú povedomie a informovanosť spotrebiteľov v otázkach udržateľnosti a poskytujú ďalšie informácie na podporu uvedomelých rozhodnutí pri nakupovaní.

Dipl.-Ing. Markus Blaschyk
Predseda správnej rady Inštitútu pre hospodárstvo a životné prostredie IWU Magdeburg – semináre venované životnému prostrediu

Christian Conrad
Spisovateľ, rečník a coach pre firemnú kultúru a trvalú udržateľnosť
Spoločnosti môžu byť úspešné vo svojej snahe o trvalú udržateľnosť iba vtedy, ak vytvoria firemnú kultúru, ktorá pritiahne správnych zamestnancov a ideálnych zákazníkov. Firmy, ktoré takúto kultúru aktívne budujú, významne prispievajú k spokojnosti vo vnútri firmy aj v celej spoločnosti, sú inovatívnejšie a majú nadpriemerný potenciál aktívne formovať udržateľnú budúcnosť.
Značky pôsobia z vnútra smerom von. GREEN BRANDS oceňuje značky a spoločnosti, ktoré konajú zodpovedne a trvalo udržateľne. Vyzdvihuje ich výnimočné aktivity aktivity a pomáha zorientovať sa v džungli konzumu.

Christine Fehrenbach
Členka predstavenstva Hessen Design
„Budúcnosť, akú si želáme, musíme vynájsť, inak dostaneme takú, čo sme nechceli“, Josef Beuys. Digitalizácia, vízia a trvalá udržateľnosť boli v poslednom roku najčastejšími témami konferencií. Dnes sa od firiem očakáva, že budú uvažovať o dôvode svojej existencie a svojom prínose pre všeobecné blaho.
Zákazníci si čoraz uvedomelejšie vyberajú dôveryhodné značky, ktoré vyrábajú trvalo udržateľným spôsobom, majú transparentné reťazce hodnôt a pozitívny prínos pre spoločnosť. Teším sa, že ako členka poroty GREEN BRANDS môžem oceniť tieto aktivity. Toto ocenenie a značka kvality zviditeľňuje zodpovedné firmy a zákazníkom dáva istotu, že si kupujú najlepšie výrobky.

Frithjof Finkbeiner
Viceprezident organizácie Club of Rome

Prof. Dr. Claudia Kemfert
Vedúca oddelenia pre energiu, dopravu a životné prostredie v Nemeckom inštitúte pre hospodársky výskum (DIW Berlín), Profesorka energetickej ekonomiky a trvalej udržateľnosti na Hertie School of Governance v Berlíne

Prof.Dr. Paul Lange
Právnik so špecializáciou na právo ochranných známok a označení

Prof. Dr. Dennis Lotter
Výkonný riaditeľ inštitútu Institut für Sustainable Leadership & Change
Ľudia dnes uprednostňujú firmy a značky, ktoré vyžarujú serióznosť a vytvárajú dôveru cez svoje ekonomické, ekologické a sociálne aktivity.
GREEN BRANDS predstavuje obchodnú etiku orientovanú na trvalú udržateľnosť a podnikanie, ktoré bude prospešné aj pre naše vnúčatá. Proces hodnotenia sa opiera o kľúčové otázky. Na jednej strane ponúka firmám možnosť zamyslieť sa nad svojim konaním a na druhej strane umožňuje vyzdvihnúť mimoriadne značky, ktoré si značku GREEN BRANDS zaslúžili vďaka svojej ekologickej zodpovednosti.

Tim Nebel
Výkonný riaditeľ WBN: Büro für Kommunikation GmbH, člen poradného výboru a docent na Vysokej škole pre trvalo udržateľný rozvoj v Eberswalde

Marcus Noack
Zakladateľ a výkonný riaditeľ LifeVERDE.de & JOBVERDE.de
Je dobré, že GREEN BRANDS prezentuje environmentálnu udržateľnosť firiem. Značka kvality je účinná pomôcka, ako sa zorientovať v spleti produktov a pre firmy je to podnet konať udržateľne.
Želám si, aby GREEN BRANDS naďalej získavala veľa nominácií, a aby sa tieto firmy aktívne zúčastňovali na procese hodnotenia. Každá certifikovaná spoločnosť je vzorom pre mnohé iné firmy, a teda krokom k trvalo udržateľnejšej budúcnosti.

Martin Oldeland
Člen predstavenstva, Spolková pracovná skupina pre environmentálne uvedomelý manažment (B.A.U.M. e.V.)
Žijeme v turbulentných časoch. Klimatická zmena je realita, rastie počet extrémnych výkyvov počasia, svet je plný plastového odpadu (dokonca ho našli aj v krvi detí), klesá biodiverzita a demokracia v mnohých krajinách stojí pred veľkými skúškami. Musíme sa vyrovnať s rôznymi výzvami. Tlak spoločnosti na okamžité zmeny v oblasti udržateľnosti sa zvyšuje (Fridays for Future).
Pozitívne však je, že pre firmy z rôznych odvetví má ochrana klímy zásadný význam a úspešne prijali mnohé opatrenia, ktoré sú dôležité pre životaschopnosť celej spoločnosti. Dobrou správou je, že tieto zmeny sú nielen realizovateľné, ale aj ekonomicky efektívne. Už neexistujú žiadne výhovorky, prečo sa nesprávať udržateľne. Jedným zo spôsobov, ako prezentovať angažovanosť v oblasti trvalej udržateľnosti a pomôcť zákazníkom správať sa ekologickejšie, sú ocenenia kvality. Sem patrí aj program „GREEN BRANDS“ s mnohými ocenenými firmami a značkami.

Peter Parwan
Zakladateľ a prevádzkovateľ platformy zameranej na trvalú udržateľnosť a zdravý životný štýl LOHAS.de
Nové hodnoty, nové vedomie – potreby ľudí sa upierajú dovnútra, k zmene životného štýlu, sebapoznaniu, oslobodeniu od stresu a spomaleniu, zdraviu, trvalej udržateľnosti a stabilite. Toto všetko sa odzrkadľuje v dopyte po ekonomicky, zdravotne a ekologicky zmysluplných výrobkoch a službách.
GREEN BRANDS poskytuje značkám a spotrebiteľom cennú pomoc na ceste väčšej transparentnosti a orientácie na trhu. Hodnotiaci proces sa vyznačuje najmä dôveryhodnosťou a hrá dôležitú úlohu pri podpore firiem, ktoré sa snažia o udržateľné hospodárenie a výrobu.
GREEN BRANDS pôsobí ako nevyhnutné prepojenie medzi ekonomickými požiadavkami firiem na jednej strane a zmenou hodnôt v spoločnosti na druhej strane. Sociálne a ekologické faktory sú totiž rovnako dôležité ako klimatická kríza alebo nedostatok nerastných zdrojov.

Gerd Pfitzenmaier
Vydavateľ globalmagazin.com

Prof. Dr. Dr. h.c. Stefan Schaltegger
Vedúci pracovník Centre for Sustainability Management (CSM) na Univerzite Leuphana v Lüneburgu

Prof.Dr. René Schmidpeter
CBS Cologne Business School
Spolu môžeme vytvárať budúcnosť: vzhľadom na súčasné globálne, spoločenské, ale aj hospodárske výzvy nastal čas prepracovať obchodné modely. Takým spôsobom, aby negatívne dôsledky boli čo najmenšie a pozitívny dopad na spoločnosť čo najväčší. Najnovšie empirické štúdie ukazujú, že firmy, ktoré do svojich obchodných modelov začlenia témy trvalej udržateľnosti, pracujú s výrazne lepším pomerom výnosov k rizikám. Tieto poznatky ukazujú, že GREEN BRANDS je na správnej ceste k prekonaniu rozporov medzi ziskom a udržateľnosťou, a tak optimálne využívajú aktuálne príležitosti pre hospodársku transformáciu.

Manfred Spaltenberger
Nemecký inštitút pre vynálezy (Deutsches Institut für Erfindungswesen e.V.)
Kritické hodnotenie komplexných systémov a výrobných procesov z hľadiska systémovej ochrany životného prostredia a klímy je pre našu ďalšiu existenciu na planéte zásadné. Diskusie a demonštrácie na národnej a medzinárodnej úrovni nám ukazujú, že spoločnosť kriticky uvažuje o tom, ako sa správame k životnému prostrediu.
Oochranná známka GREEN BRANDS, ktorý je registrovaná a tým chránená v celej EU, pomáha nájsť značky s trvalo udržateľným prístupom k nášmu životnému prostrediu.
Celosvetovo jedinečný program hodnotenia GREEN BRANDS pomáha nominovaným firmám, lepšie porozumieť svojmu podniku, výrobkom alebo službám, ak sa tak ešte nestalo – uvedomelo začleniť trvalo udržateľný prístup do svojich procesov.
Zvyšuje tiež konkurencieschopnosť a pozitívne vnímanie na trhu a u zákazníkov.
Som veľmi rád, že som súčasťou poroty GREEN BRANDS a môžem sa podieľať na rozhodovacom procese.

Edith Stier-Thompson
Generálna riaditeľka news aktuell GmbH
Ochrana klímy a životného prostredia je jednou z hlavných tém našej generácie aj tých nasledujúcich. Treba konať a firmy si to začínajú uvedomovať. Nie unáhlene, ale na úrovni premyslenej stratégie a konceptov, ktoré dlhodobo podporujú trvalo udržateľný rast a prosperitu.
Ocenením GREEN BRANDS vzdávame hold firmám, ktoré už sú v tejto oblasti aktívne. Značka kvality pomáha spotrebiteľom pri nakupovaní a súčasne je podnetom pre ostatné spoločnosti. Pretože ocenené značky sú dôležité vzory pre to, aby sa trvalá udržateľnosť stala samozrejmosťou pre všetky firmy.

Tina Teucher
Moderátorka, konzultantka, spisovateľka a docentka pre trvalú udržateľnosť a CSR
Obavy z budúcnosti patria k najnebezpečnejším javom, ktoré môžu negatívne ovplyvniť našu civilizáciu a demokraciu. Preto je veľmi dôležité nájsť správny smer a rozoznať konkrétne možnosti ako konať. Ako môžem niečo zmeniť? Budú mať moje rozhodnutia pozitívny vplyv aj na nasledujúce generácie?
Ocenenie kvality GREEN BRANDS pomáha identifikovať značky, ktoré preberajú zodpovednosť a ponúkajú riešenia ekologických výziev. Vytvára to dlhodobú dôveru, ktorá sa v konečnom dôsledku firmám vyplatí aj z ekonomického hľadiska.