Stále viac veľkých medzinárodných i menších lokálnych značiek začleňuje udržateľnosť a etické podnikanie do svojej stratégie. Ak je totiž takýto prístup účinne zakotvený do spôsobu fungovania podniku a je budovaný s jasnou a dlhodobou víziou, môže priniesť hmatateľné výsledky a posunúť značku na vyššiu úroveň. Udržateľnosť už je súčasťou firemnej stratégie veľkých aj malých značiek po celom svete. Prečo je to tak? Dozviete sa v článku.
Neostaňte pozadu
Lídri biznisu už dnes považujú udržateľnosť za jednu z najdôležitejších tém pre rast a rozvoj značky. V skutočnosti až 66% z nich si myslí, že udržateľná stratégie je pre úspešný biznis nevyhnutná. Ďalších 22% lídrov považuje udržateľnosť za nevyhnutnú do budúcnosti. Spoločensky zodpovedné udržateľné myslenie sa už dá považovať za štandard. Nenechajte, aby vám tento veľmi dôležitý vlak ušiel.
![ant-rozetsky-HXOllTSwrpM-unsplash](https://green-brands.sk/wp-content/uploads/2023/04/ant-rozetsky-HXOllTSwrpM-unsplash-600x600.jpg)
Zvýšená produktivita
Šťastný zamestnanec je produktívny zamestnanec. Udržateľné opatrenie totiž nielen, že redukujú náklady, ale dokážu tiež prispieť k zvýšenej produktivite zamestnancov. Udržateľné, zelené a príjemné prostredie priamo zvyšuje morálku, sústredenie a pohodlie zamestnancov, pričom priaznivo ovplyvňuje aj dochádzku. Pozitívny vplyv na to má správne zvolené osvetlenie, rozloženie interiéru, zelené prostredie a ďalšie. Šťastní zamestnanci sú skrátka efektívnejší a spokojnejší. A to vďaka minimu vynoložených prostriedkov. Takéto prostredie je navyše atraktívnejšie aj pre potenciálnych investorov.
Jednoduchšie dodržiavanie nariadení
Neustále sprísňovanie vládných a európskych nariadení v oblasti udržateľnosti môže pre značky znamenať výraznú prekážku pri napĺňaní strategických cieľov. Nariadenia zamerané na presadzovanie vyššej udržateľnosti sú totiž čoraz prísnejšie a v budúcnosti môžeme očakávať len nárasť v tejto oblasti. Spoločnosti, ktoré majú udržatoľnosť ako súčasť svojej dlhodobej stratégie preto majú v tejto oblasti náskok a budujú si tiež vlastné know-how, ktoré môže ďalej využívať alebo z neho vytvoriť produkt alebo službu.
![rodeo-project-management-software-ONe-snuCaqQ-unsplash](https://green-brands.sk/wp-content/uploads/2023/04/rodeo-project-management-software-ONe-snuCaqQ-unsplash-600x600.jpg)
Využitie a recyklácia odpadu
Spoločnosti, ktoré zapracujú udržateľnosť do svojej biznis stratégie takmer automaticky narábajú aj šetrnejšie s odpadom. Najjednoduchšou metódou je implementovať do svojho fungovania recykláciu a opätovné využitie odpadov. V takom prípade vznikajú aj zaujímavé možnosti ako využiť buď vlastné alebo druhotné zdroje odpadov a premeniť ich na hodnotné výrobné zdroje. Keď sa k tomu pripojí aj správna edukácia zamestnancov v oblasti recyklácie, výsledkom je veľmi zdravý životný cyklus výrobkov, ktorý je základom cirkulárnej ekonomiky.
Lepšia akvizícia zákazníkov
Podľa prieskumu spoločnosti Statista až 92 % online nakupujúcich v Nemecku si na výrobkoch všíma pečate environmentálnej kvality a až 59 % z nich sa podľa toho tiež pri nákupe rozhoduje. Túto výhodu prináša aj ocenenie GREEN BRAND, ktoré môžu po audite a rozhodnutí odbornej poroty získať aj značky na slovenskom trhu. Ocenené značky potom môžu na svojich výrobkoch používať zelenú pečať a využiť ju ako komunikačnú výhodu na rôznych platformách a v médiách.
Ak sa chcete dozvedieť viac o tom, ako môže vaša značka z ocenenia GREEN BRAND ťažiť a čo treba urobiť pre podanie žiadosti o nomináciu, neváhajte nás kontaktovať na slovakia@green-brands.org.